Gasping - but somehow still alive

Idag när jag satt i informationsdisken kom det fram en man och frågade:

"Vad var det jag lånade sist jag var här?"

Jag ba: "Hm... det vet jag inte..." och väntade på att han skulle utveckla resonemanget en smula.

Han ba: "Men vad VAR det jag lånade sist??"

Jag ba: "Jag har faktiskt inte den blekaste aning om det... men..." och skulle just be honom att kanske beskriva vad boken handlade om eller liknande när han fick en flashback:

"Ett plåster var det! Just det! Kan jag få ett plåster?"

Jag ba: "Öh... javisst...!"

(det är inte helt ovanligt att folk tror att om de pratat med en av oss i personalen om något så vet alla det genast, via det där kollektiva medvetandet som alla bibliotekarier och biblioteksassistenter är uppkopplade mot)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0